Anak hilang di Jaya Jusco

Tengah aku sibuk berwindow shopping ngan nadia barang2 kahwin, tiba2 terdengar ada suara memekik2 ” Mira! Mira!” laki bini. Hah! anak hilang la tu. Eh aku plak yang gabra, aku pun terikut2 cari anak dia kat celah2 rak baju kanak2 kat jusco tu.. tapi tak jumpa2.

Cari dan terus mencari, si mak bapak terus memanggil2 ” Mira! Mira! Where are you?!” amboi speaking tu. Aku terus ke bahagian permainan kanak2, budak2 mesti leka kat sini punyer la.. (mak bapak budak tu ntah leka cari apa ntah smpai anak sendiri hilang pun tak perasan). Jeng jeng jeng!

Mira! pekik si mak, Ye! kedengaran suara budak kecik yang agak comel. Hah dah jumpa la tu, aku pun masih mencari suara tu. Si mak memanggil lagi sbb dia tak dapat kesan lagi kedudukan sebenar anaknyer. Mira! jerit mak dia.. Ye! pendek n cute je jawabnye. heheh.. aku jmpa dulu anaknye, mmg btul sangkaan aku.. dia lepak kat tempat permainan mcm LEGO tu la lebih kurang.. rileks je.

Si mak pun terus cakap camni Mira! come here! what are you doing here! memarahi anaknyer, smbil pulas telinga budak kecik yang comel tu. Menangis la budak tu, si bapak terus dukung n bukan sekadar dukung, si bapak pun memarahi anaknye tu. Haish! Diaorg nih, dah jumpa anak diaorg pun masih nak marah2. Camna klu tak jmpa? Padan muka.. ni namanya jenis tak reti bersyukur. Patutnya diaorg patut rasa bersyukur sbb dapat jmpa anak dia kat Shopping Mall yang agak besar tu, lagipun ni salah diaorg, kenapa leka sangat smpai tak perasan anak ntah kemana, dah tentu la budak tu (2 tahun kot) tak tau apa2 lagi..

Pastu korang tau apa yang aku buat? haaa.. aku pun beredar la.. ikutkan nak je sound mak bapak budak tu…

2 Comments

Leave a Reply