Topup Kredit Setiap Bulan Pun Kira Liabiliti

Sedar tak sedar sebenarnya memiliki handphone jugak adalah salah satu liabiliti. Yang postpaid kena bayar komitment bulanan, yang prepaid pulak kena tambah nilai setiap bulan untuk memastikan nombor kekal aktif.

Untuk sebarang urusan dan pertanyaan berkaitan Onexox, anda boleh Whatsapp saya di nombor O1113346188 sahaja. O1O6OO9966 tidak lagi diguna untuk urusan Onexox.

Kena pulak telco cuma bagi tempoh aktif yang pendek macam memaksa pengguna untuk sentiasa topup untuk meneruskan hayat nombor yang korang gunakan.

Nombor yang aku ada setakat ni. RM10 je kot.

Topup Kredit Setiap Bulan Pun Kira Liabiliti / Beban

Masalah ni biasanya orang anggap kecik je. Ye la setakat sebulan RM30 (minimum) untuk tambah nilai telefon apa la sangat kan?

Tapi bagi golongan pelajar mungkin amaun ini agak membebankan. Banyak lagi benda lain yang perlukan duit. Sekiranya komitmen RM30 dapat dimansuhkan maka ringanlah sedikit bebanan tu betul tak?

Benda camni leh setel beb.

Aku yang ada 2 nombor phone pun rasa macam ada 1 nombor. Sebab yang lagi satu tu aku jarang topup. Eh tak void ke tempoh sah? Memang tak lah. Sebab aku guna Prepaid Onexox. Dia bagi 2 tahun 4 bulan tempoh sah.

Dan yang bestnye bila aku topup, makin bertambah tempoh sah nombor aku tu kehadapan.

Perangkap Voicemail

Selain tu panggilan serendah 5sen. Ini biasa perangkap voicemail la yang habiskan kredit korang.

Tak caya cuba korang cek baki korang setiap kali selepas terkena voicemail. Berapa dia tolak? Kalau onexox cuma 5sen je! Panggilan seminit plak 15sen. sms 2sen. Belum lagi aku cerita Season pass tau.

Boleh baca tentang SeasonPass kat artikel Senarai Lengkap SeasonPass Onexox.

Ye aku tau sekarang ramai pakai Whatsapp. Internet takyah cakap la, laju dan lancar. Murah plak tu RM50 untuk 10gb yang boleh disimpan, dikongsi dan digunakan sedikit demi sedikit. Telco lain ada buat camni?

Korang boleh dapatkan Prepaid Onexox ni kat mana-mana pengedar seluruh Malaysia.

Tahun 2013 dulu aku pakai Digi sebagai nombor utama, Onexox sebagai nombor kedua, tapi pastu aku convert terus nombor Digi aku ke Onexox sebab memang dah benda ni jimat.

Yang paling penting aku tak yah nak pikir komitmen untuk topup kedua-dua nombor aku setiap bulan. Kat atas tu ada lagi beberapa keping sim sebelum aku restok yang baru. Cek stok kat sini.

Harga Sim Onexox

Harga sim tu murah je RM10 dalam ada kredit RM5. 3 tahun dah aku pakai prepaid Onexox, ianya bukanlah sim yang perfect, tapi ianya almost perfect dan memang jimat!

Mohon terus whatsapp kalau ada antara korang minat untuk meminang salah satu nombor kat atas tu ke O1O6OO9966. Aku tengah tunggu kat phone ni tau.

p/s: ada orang cakap ngan aku aritu, “kalau aku beli kat ko, nanti ko dapat duit la kan?” errr soalan apa ni?